معرفی کتابهایی که برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه خواهد شد.

کتاب « چو با حق متصل گردید جان» به نمایشگاه بین المللی کتاب رسید

موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، کتاب « چو با حق متصل گردید جان » را تولید و در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

در این کتاب با رویکردی جدید برخی درخشندگیهای ایمانی و معنوی رزمندگان دفاع مقدس همچون شهید ابراهیم هادی، شهید مصطفی کاظم زاده و شهدای انقلاب اسلامی همانند شهید طیب، با مقایسه برجستگیهای ایمانی اولیای خدا، رویت گردیده است. برای روایت این صحنه های درخشان، از ادبیات پرده خوانی، خاطره گویی، انشا نویسی و قصه گویی استفاده شده است. در این کتاب شش روایت در 72 صفحه و قطع رقعی با قیمت 6000 تومان تقدیم شده است. در بخشی از کتاب آمده است:

«جوش خوردن فرهنگ انقلاب اسلامی با فرهنگ وحیانی و حیات ابدی، اتصال حق و جان، نتیجه اش شگفتی های چهل ساله، با وجود آن همه توطئه و تحریم و جنگ روانی و اقتصادی است. نتیجه این جوش الهی، سقوط رژیم متکی به ابرقدرتها و سرآغاز رویش های تماشایی بود».

 

 

 

 

کتاب «آقای رئیس جمهور!» در غرفه موسسه فرهنگی هنری قدرولایت عرضه می شود

کتاب « آقای رئیس جمهور» گردآوری و تدوین آقای فرامرز شعاع حسینی است. این کتاب تولید سال 1397 و برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی، در جهت تحقق حکومت اسلامی و هدایت مسئولین نظام بویژه رؤسای جمهور و هیأت وزیران به وظایف اصلی و مهم، که مفهوم واقعی خدمتگزاری، در آن جلوه گر باشد، راهنمائیهای متکی بر ارزشهای اسلامی و انسانی و حقوق مردم بویژه قشرهای محروم و کم برخوردار داشته اند.

خطابهای امام خمینی به رؤسای جمهور و هیأت دولت تحت عنوان « آقای رئیس جمهور!» توسط نویسنده محترم آقای فرامرز شعاع حسینی به خوبی تقطیع و گردآوری و عنوان بندی و تدوین شده است و در 120 صفحه قطع رقعی و قیمت 10000 تومان در غرفه موسسه عرضه می گردد. در بخشی از مقدمه کتاب میخوانیم:

«از 5 بهمن 1358 با انتخاب اولین رئیس جمهور منتخب تا 25 مرداد 1364 که دوره چهارم انتخابات ریاست جمهوری است، تمامی رؤسای جمهوری در مناسبتهای مختلف به خدمت امام خمینی - رحمت الله علیه- می رسیدند تا از ارشادات و راهنماییهای ایشان بهره کافی ببرند. در تمامی این دیدارها، رهبر فقید انقلاب همواره رؤسای جمهور را خادم ملت و بویژه محرومین و مستضعفین می دانستند و توصیه و سفارش مردم عزیز را به آنان می نمودند».

 

 

 

کتاب « آقای رئیس جمهور، هیأت دولت و وزیران» تولید و در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود.

در راستای کتاب« آقای رئیس جمهور!» که توسط نویسنده محترم آقای فرامرز شعاع حسینی کردآوری و تدوین شده بود، راهنماییها و خطابهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای « مدظله العالی» به رؤسای جمهور و هیأت دولت و وزراء از زمان رحلت امام خمینی تا چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، توسط گروه تحقیق موسسه فرهنگی هنری قدرولایت گردآوری و تدوین شده است.

در این کتاب مهمترین و اساسیترین وظایف و جهتگیریهایی که متضمن حفظ انقلاب اسلامی و جمهوریت نظام و حقوق عامّه مردم علی الخصوص محرومان و مستضعفان است، گردآوری و ارائه شده است.

مسئولین نظام علی القاعده با عمل به این وظایف است که التزام عملی به ولایت فقیه را نشان می دهند و مردم در مطالبات خود از مسئولین، این وظایف و رهنمودها را بایستی مد نظر قرار دهند.

این کتاب در قطع رقعی و 120 صفحه با قیمت 10000 تومان در غرفه موسسه قدرولایت به علاقمندان و بازدیدکنندگان عرضه می شود.

 

 

کتاب « بچه های خوب، زندگی خوب» منتشر شد

این کتاب برگرفته از کتاب ارزشمند« سنن النبی» علامه طباطبایی است. مؤلف محترم آقای علی شعیبی با نوآوری و نگاه عمیق به اموزه های این کتاب، جهت آموزش سبک زندگی پیامبر اعظم به کودکان و نوجوانان، با روش طرح سئوال از نبی مکرم اسلام و پاسخ آن، 52 رفتار در زمینه های مختلف را نگارش و عرضه کرده است.

این کتاب در چهار فصل به رابطه کودکان و نوجوانان با خداوند، با خویش، با دیگران و با طبیعت پرداخته و سبک زندگی پیامبر اکرم را در این چهار موضوع در 52 سئوال و پاسخ، تنظیم و ارائه کرده است.

طراحی های داخلی کتاب توسط خانم فاطمه رحمانی و با سبک نزدیک به نقاشیهای کودکان و نوجوانان انجام شده و طرح جلد این کتاب توسط آقای مرتضی امین انجام گردیده است.

این کتاب در قطع خشتی و 60 صفحه چهار رنگ با قیمت 20000 تومان در غرفه کودک و نوجوان موسسه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

 

 

کتاب « هزار داستان، هزاران نکته » منتشر شد.

این کتاب توسط آقای دکتر سید عظیم قوام، گردآوری و تدوین شده است و به مناسبت هفته کتاب بوسیله موسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر گردیده است.

داستانهای این کتاب، هم از حکایتهای گذشته و هم از وقایع جدید تهیه شده و گردآورنده در نظر داشته است که اقشار مختلف بتوانند از مطالعه این داستانها، استفاده نمایند.

کسانی که تریبون در اختیار دارند مانند معلمان و اساتید، روحانیون و ائمه جماعت و مبلغان برای تبیین مباحث خود و نزدیک کردن موضوع به ذهن مخاطبان معمولاً از حکایتها و داستانها بهره می گیرند که این کتاب کار آنان را بسیار آسان و داستانهای منتخب و سالم و با محتوا را در اختیار شان قرار می دهد. وجود نمایه موضوعی در انتهای کتاب، کار گزینش حکایتهای مرتبط با هرموضوعی را آسان کرده است.

بزرگان و پدران و مادران بویژه در شبهای طولانی پائیز و زمستان در دورهمی های خانوادگی و فامیلی می توانند با خواندن داستانهای این کتاب، نشاط و شادابی را به جمع هدیه کنند و از وقت، بهترین استفاده را بنمایند. داستانهای کوتاه این کتاب، برای ارسال در پیام رسانها به دوستان و همکاران نیز تأثیرات مطلوب و سالم خواهد داشت.

این کتاب در 716 صفحه و در قطع وزیری و قیمت 70 هزار تومان منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. نمازگزاران جمعه تهران می توانند هر هفته از غرفه موسسه قدرولایت این کتاب را با تخفیف ویژه تهیه نمایند.

 

معرفی کتاب «گلستان انقلاب»

این کتاب در قطع وزیری 472 صفحه با قیمت 30000 تومان منتشر شده است.

کتاب «گلستان انقلاب» حاصل بررسیها و نقطه نظرات مستند و آمارهای واقعی کارشناسان و متخصصان حوزه­های مختلف است که در برنامه «شنبه­های انقلاب» در طول 41 هفته از اردیبهشت تا بهمن سال جاری، ارائه شده است. این کتاب در سه فصل با عناوین و زیر مجموعه­های ذیل تدوین گردیده است:

فصل اوّل: دستاوردهای انقلاب اسلامی

در این فصل دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه­های آزادی و حقوق بشر، استقلال و اقتدار بین المللی، حاکمیت ولایت فقیه، مشارکت عمومی، تعالی انسان، عدالت، استکبار ستیزی، وحدت مذاهب، ادیان و مذاهب، بسیج و جوانان، قانونگذاری و امنیت ارائه شده است.

فصل دوم: چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت

در این فصل، اهم توطئه­های دشمنان در محورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. توطئه تجزیه طلبان، توطئه تفرقه افکن مذهبی، توطئه­های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی، بین المللی، توطئه در حوزه های علم و فناوری، اندیشه اسلامی و ایدة حکومت در نظام اسلامی از جمله این توطئه­ها می­باشد.

فصل سوم: پیشرفتهای ایران در سایه انقلاب و نظام اسلامی

در این فصل بخشی از پیشرفتهای ایران در چند حوزه بررسی شده است: قرآن، روحانیت و حوزه­های علمیه، تعلیم و تربیت، آموزش عالی، علم و فناوری و نخبگان، مساجد و نماز، شعائر اسلامی و انقلابی، زنان و خانواده، شعر و ادبیات، کتاب و نشر، تئاتر و نمایش، هنرهای تجسمی، سرود و موسیقی، فیلم و سینما، صدا و سیما، مطوعات و خبرگزاریها، رفاه و سطح زندگی، ورزش، گردشگری و زیارت، اقتصاد، زیر ساختهای عمرانی، فناوری اطلاعات  و ارتباطات، کشاورزی  و منابع طبیعی، صنعت، سلامت و بهداشت، اقتدار دفاعی، روستاها و عشایر.

در بخشی از مقدمة این کتاب انگیزة این بررسی­ها در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چنین مطرح شده است:

به فضل پروردگار هم دستاوردهاي انقلاب اسلامي و هم پيشرفتهاي ملت ايران در پرتو اين انقلاب بسيار درخشان و خيره کننده است اما اين درخشش زماني بيشتر جلوه ميکند که بدانيم اين پيروزي ها تحت چه شرايط سختي حاصل شده است.

 تمام توطئههايي که طواغيت طول تاريخ عليه نهضتهاي مردمي و آزاديخواهان بکار گرفته اند در ابعادي بسيار وسيعتر و تکرار خيلي بيشتر عليه انقلاب اسلامي بکار گرفته شد. در طول اين چهل سال قدرتهاي سلطه گر در هر چيز با يکديگر درگير بوده اند و در يک مسئله همه سلطه گران اتفاق نظر داشته اند که آن هم چيزي جز نابودي انقلاب اسلامي نبوده است. اگر نظام سلطه جهاني هر انقلاب را با به کارگيري يک اهرم نظامي يا سياسي يا... به تسليم کشيده است عليه انقلاب اسلامي تمام مولفه ها و اهرمهاي قدرت بکار گرفته شده است.

مرور بر يک واقعيت بخوبي تفاوت حجم توطئه ها عليه انقلاب اسلامي را با ساير انقلاب ها روشن ميکند. شيطان بزرگ آمريکا براي تاثير گذاري فرهنگي و به شکست کشاندن انقلاب کمونيستي و فروپاشي اتحاد جماهير شوروي با استفاده از جنگ رواني تنها و تنها يک رسانه صوتي روسي زبان بنام "راديو آزادي" را بکار گرفت.

 اما امروز 80 کانال راديويي و 195 شبکه تلويزيوني ماهواره اي به زبان فارسي و گويشهاي ايراني مشغول تهاجم به باورهاي ديني، ارزشهاي اخلاقي و تفرقه افکني قومي و مذهبي و ترويج فساد و فحشاء و تخريب سبک زندگي مردم ايران است. به اين سبب در فصل دوم کتاب مروري بر توطئه هاي و نقشه هاي شيطاني براي نابود سازي انقلاب و براندازي نظام اسلامي کرده ايم تا معلوم باشد اگر انقلاب ودستاوردهاي آن حفظ شده و اگر در سايه انقلاب اسلامي پيشرفت هاي خيره کننده اي نصيب مردم ايران گرديده است اين پيروزيها در شرايط متعارف و معمولي نبوده بلکه زير سخت ترين تهاجمات حاصل شده است.

شبهه افکني و ترديد پاشي نسبت به دستاوردهاي انقلاب اسلامي و پيشرفتهاي چهل ساله ملت ايران در چهل سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي همت بزرگ مردم ايران ضمن تلاش براي حفظ انقلاب و کمک به ساير مستضعفان در بند براي وصول آنان به آزادي ساختن کشوري الگو، پيشرفته و الهام بخش بوده و در مقابل دشمن تمام توان خود را براي مانع تراشي در اين مسير بکار گرفته است. اين سنگ اندازي ها در مواردي کارگر افتاده و مشکلاتي را براي ما ايجاد کرده است لکن در بسياري از موارد ملت مومن و انقلابي ايران بر موانع غلبه کرده و به پيشرفت هاي مورد انتظار دست يافته است. دشمن که از شکلگيري يک نظام الگوي ضد استکباري الهام بخش براي ملتهاي جهان بهشدت وحشت دارد در مواردي که موفق نميشود جلوي پيشرفت اين الگو را بگيرد تمام قدرت رسانه اي و ترفند هاي رواني خود را براي انکار اين پيشرفت ها و جلوه کردن آن در افکار عمومي ملتها به کار ميبندد لذا شاهد شبهات فراوان و ترديد افکني هاي زياد نسبت به پيشرفت هاي ملت ايران و دستاوردهاي انقلاب اسلامي بوده و هستيم.

 

 

 

 

 معرفی کتاب « درآمدی بر انحرافات سیاسی»

نویسنده دکتر سید عظیم قوام، قطع رقعی، 276 صفحه، قیمت 15000 تومان، چاپ اول 1397.

این کتاب به بررسی علل و عوامل انحرافات سیاسی پرداخته است. در پیشگفتار مفصل این کتاب، کلیات مفهوم انحرافات سیاسی، اهمیت و عواقب آن، همه در معرض انحراف و عبرت از تاریخ از سوی نویسنده مطرح شده است. سپس در چهار فصل به مباحث مختلفی در موضوع کتاب پرداخته شده است. در فصل اول، به عوامل اعتقادی و فکری انحرافات سیاسی در چهار مبحث پرداخته است. در فصل دوم، عوامل اخلاقی انحرافات سیاسی در چهارده عامل مورد بحث قرار گرفته است. در فصل سوم، عوامل سیاسی و اجتماعی انحرافات در ده عامل ارائه شده است و در فصل چهارم، عوامل مادی و دنیوی انحرافات سیاسی در چهار عامل مهم مورد مداقّه و بحث قرار داده شده است. در پایان کتاب نیز منابع و مآخذی که مورد استفاده نویسنده قرار گرفته، ذکر شده است.

ویژگیها:

1- موضوع روز انقلاب اسلامی.

2- استفاده از آیات و روایات و مصداقهای تاریخی.

3- ذکر نمونه­هایی از شخصیتهای منحرف شده از خط ولایت.

 

 معرفی کتاب «آزادی و آزاداندیشی» تعاریف، معیارها، آداب و محدودیتها در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

این کتاب در قطع رقعی و در 416 صفحه با قیمت 30000 تومان طراحی جلد پور اکبری.

کتاب «آزادی  و آزاداندیشی» دارای مقدمه ای است مشتمل بر مبانی آزادی و آزاد اندیشی در اسلام، موانع و محدودیتهای آن از منظر قرآن کریم. و سپس در هفت فصل مطالب کتاب تنظیم و ارائه گردیده است. در فصل اول: منظومه فکری اسلام در باب آزادی و تفاوتهای آن با ریشه و منشاء آزادی در غرب مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل دوم: لوازم و ضرورتهای طرح آزادی در اسلام، شروع بحث آزادی در غرب بعد از رنسانس و کمبودها و خلأهای آزادی غربی و آزادی از چهار منظر بحث شده است. در فصل سوم: آزادی هدیة اسلام و انقلاب اسلامی. در فصل چهارم: نهضت آزاد فکری و کرسیهای آزاد اندیشی و آداب آن. در فصل پنجم: حدود آزادی و سوء استفاده مطبوعات از آزادی. در فصل ششم: ماهیت آزادی غربی و تضادهای رفتاری غرب با شعار آزادی. ودر فصل هفتم: آزادی و حقوق زنان در اسلام و غرب مورد بررسی قرار گرفته­­اند.

ویژگیهای کتاب:

1- توضیحات مستند بصورت پاورقی و پیوستهای آخر کتاب برای تشریح نکات و حوادث و شخصیتهایی که رهبری ذکر کرده­­اند.

2- تهیه نکات تصریحی در پایان هر فصل.

 

 

کتاب «ابوالحسن بنی­صدر» "جلد چهارم نقش روشنفکران در تاریخ معاصر ایران" منتشر شد.

این کتاب در پنج فصل به زندگی ، تفکرات و اقدامات و سرانجام ابوالحسن بنی­صدر، اولین رئیس جمهور مخلوع ایران پرداخته است.

در فصل اول به زندگینامه بنی­صدر از تولد تا فرار از ایران و اقدامات در خارج کشور به اختصار پرداخته است.

در فصل دوم عوامل اثر گذار در شخصیت بنی­صدر همچون خانواده، تحصیلات، فعالیتهای سیاسی داخل و خارج کشور مورد بررسی قرار گرفته و سپس شاخصهای شخصیتی او در 6 محور بررسی شده است.

در فصل سوم چگونگی انتخاب بنی­صدر به ریاست جمهوری اسلامی ایران مورد کنکاش قرار گرفته است.

در فصل چهارم اقدامات شاخص بنی­صدر در دوران ریاست جمهوری در 6 سر فصل بررسی و ارائه شده است.

در فصل پنجم ماجرای عزل بنی­صدر از ریاست جمهوری و فرار او و فعالیتهایش در خارج از کشور بررسی گردیده و در انتها پیوستها و عکسها و نمایه موضوعی ارائه شده است.

برای کسانی که می­خواهند حوادث دهه شصت انقلاب اسلامی را بشناسند و کسانی که طالب شناخت ریشة بعضی از جریانات و حوادث و فتنه­های دهه­های 70 و 80 هستند، مطالعه این کتاب را توصیه می­کنیم.

قطع وزیری، تعداد صفحه 292، قیمت 20000تومان

 

« قصه دخترای خوب » به تولید رسید

موسسه فرهنگی هنری قدرولایت، جهت ترویج و الگو سازی و معرفی دختران شاخص انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اقدام به طراحی و اجرای پروژة شناسایی و جمع آوری و تدوین زندگینامه و رفتارهای  جمعی از این دختران که عموماً شهیدة انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و برخی از آنان شهیدة جبهه مقاومت جهان اسلام هستند نمود که اینک به مرحله تولید رسیده است.

این مجموعه فعلاً در چهار جلد مهندسی شده است و در هر جلد آن پنج قصه از رفتار و سبک زندگی و مجاهدتهای این دختران ارائه کردیده است. در این چهار جلد و مجموعاً بیست قصه، هجده دختر شاخص معرفی می­شوند. سنین این دختران شهیده و شاخص و روایتی که از زندگی آنها انتخاب شده است، متناسب با دختران نوجوان و جوانی است که نیاز به الگوهای برجسته و درخشان دارند تا با اقتدا به آنان، به زندگی توام با سعادت و رستگاری دست یابند.

این دختران و بانوان شاخص توانسته­اند در قرن جاهلیت نوین و ماده گرایی فاقد معنویت، رفتار و سبک زندگی و مجاهدتهای زنان الگو و شاخصی چون حضرت فاطمه زهرا(س ) و حضرت زینب (س) را دنبال کرده و به جایگاه رفیع و درجه متعالی برسند. اجرای این پروژه، گردآوری و تدوین آن را جناب آقای محسن بغلانی بعهده گرفته و موفق به انجام آن شدند. طراحی و صفحه آرایی آن را جناب آقای امیر خلیلی فرد انجام داده­اند.

اسامی و مشخصات این چهار جلد عبارتند از:

جلد اول « متولد مهر»، قطع رقعی، 56 صفحه، 7000 تومان.

جلد دوم « میوه درخت کاج» قطع رقعی، 48 صفحه، 6000 تومان.

جلد سوم «پروانه شو» قطع رقعی، 48 صفحه، 6000 تومان.

جلد چهارم «مسافر آسمان» قطع رقعی، 56 صفحه، 7000 تومان.

 

 

معرفی کتاب «افسران جنگ نرم»

قطع کتاب رقعی، تعداد صفحات 620 صفحه، قیمت 30000 تومان، چاپ اول 1397، طرح جلد پور اکبری، ویراستار شهاب الدین رحمانی.

در هر خانه­ای که یک دانشجو دارد، این کتاب باید باشد.

این کتاب از مجموعه رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع دانشگاهها، دانشجویان، اساتید و تشکلهای دانشجویی تهیه شده است. رهبری انقلاب از دانشجویان با عنوان « افسران جنگ نرم» یاد کرده اند، بهمین جهت کتاب با همین عنوان منتشر شده است. در این کتاب امیدها،انتظارات، نگرانیها و ویژگیهای مورد نظر و مطالبه رهبری از دانشگاهها و دانشجویان، بررسی شده است. کتاب در 15 فصل و 4 پیوست، تنظیم و ارائه گردیده است. زیر نویسهای متعددی در کتاب برای توضیحات لازم در زمینه اصطلاحات، حوادث و اشخاصی که رهبری از آنها نام برده اند ارائه گردیده و از این لحاظ مجموعه کامل شده است.

عناوین فصلهای کتاب عبارتند از: پیشینه دانشگاه و بنیان گذاری آن بر بی­دینی ، لوازم و شاخصه­های ایفای نقش مثبت دانشگاهها در سرنوشت کشور، ضرورت داشتن قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت، ویژگیهای مثبت و منفی دانشجویان و دانشگاهها، جنبش دانشجویی و نقاط مثبت و منفی آن، تولید علم و تحقیق و پژوهش در دانشگاهها و سرعت تولید علم و شاخصهای آن، نقشه جامع علمی کشور و بایدها و نبایدهای آن، تهاجم فرهنگی به دانشجویان و دانشگاهها، دانشگاه و وحدت با حوزه و اسلامی شدن دانشگاهها، ارتباط صنعت و دانشگاه و شرکتهای دانش بنیان، دانشگاه مورد انتظار انقلاب.

ویژگیها

1- به روز بودن و کامل بودن مسائل و مطالب مطرح شده در کتاب.

2- مهم بودن موضوع  و مطالب کتاب در مقطع حاضر برای دانشگاهها و نظام اسلامی.

 

معرفی کتاب «خودکامه یا قانونمدار؟»

در تاریخ معاصر ایران، نظام و رژیمی را نمی­توان یافت که همانند نظام جمهوری اسلامی ایران مورد هجمة همه جانبه جهانی استکبار و زر سالاران سلطه گر قرار گرفته باشد. در میان ارزشها و اصول این نظام نیز هیج ارزشی و اصلی به اندازة اصل «ولایت مطلقة فقیه» زیر سخت ترین و پیچیده ترین توطئه ها، قرار نگرفته است. در زمان طرح این اصل در قانون اساسی، ملی­گراها، متدینین بی بصیرت، گروهکهای چپ و راست، عناصر دولت موقت و سلطنت طلبها و ساواکیها و بازمانده های رژیم فاسد پهلوی، تلاش کردند تا «ولایت مطلقه فقیه» را مترادف با «استبداد» معرفی کنند!! مشی امام خمینی در ده سال رهبری نظام، همة این تلاشها را باطل کرد. نحوه برخورد امام با دولت موقت، با دولت بنی صدر، و حوادث مهم انقلاب از جمله جنگ تحمیلی و برکناری قائم مقام رهبری - (آیت الله منتظری) قانونمداری رهبری نظام را بر همگان روشن ساخت و نشان داد که رهبری نظام از هر کسی و مسئولی به قانون پایبندتر است. همین رویّه در دوره رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه­ای نیز تداوم یافت.

اینک دشمنان از ترفند استبداد نمایی ولایت فقیه خلع سلاح شده­اند امّا همچنان به دشمنی با اصل ولایت مطلقه فقیه ادامه می­دهند. امروز هجمه به مرکزیت نظام بصورت انبوهی از توقعات نابجا از رهبری و برگردان نتایج انتخابهای مردم در ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها و ناکارآمدیها  و سوء مدیریتهای آنان به حوزة رهبری نظام جلوگر شده است.

چرا رهبری انقلاب از مسئولان اجرایی، قضایی و مقننة کشور دفاع می‌کنند؟ چرا رهبری نظام جلوی ناهنجاری‌ها و ناکارآمدی‌ها را نمی‌گیرند؟ چرا فلان کس و کسان را از فلان مجمع و شورا و منصب برنمی‌دارند؟ چرا فلان کسان را منصوب می‌کنند؟ چرا در دیدارها، علناً و با شدت با جریان‌ها و اشخاص و مجریان برخورد نمی‌نمایند؟ چرا در فلان مسأله دخالت مستقیم نمی‌کنند؟ از این قبیل پرسش‌هایی که برآمده از شبهه‌آفرینی‌ها و گاه ناآگاهی از اختیارات قانونی ولیِّ‌فقیه و مشی نظام‌مند و سیستمی مدیریت رهبری است، در اذهان عمومی بخصوص جوانان و بیشتر در مراکز آموزش عالی، علاوه بر آن که حاصل عملکرد مسئولین در داخل کشور می‌تواند باشد،‌ قطعاً شبهه‌آفرینی‌ها و تبلیغات دشمنان در آن بی‌تأثیر نیست.

آنچه در این کتاب بیشتر مورد نظر است، اقدامات و رویکردهای مسئولین کشور است که مسئولیت اصلی گزینش و انتخاب آنان برعهدة مردم است و طبعاً رهبری، نمی‌تواند و خارج از اختیارات قانونی اوست که آنچه مردم انتخاب کرده‌اند را رد کند و آراء مردم را بدون دلیل و حجت قانونی و گزارش مراجع ذیصلاح در این مسأله، باطل نماید. رهبری نظام،‌ از منتخبان مردم حمایت می‌کند تا آنان بتوانند وظایف قانونی خود را انجام دهند و در مواردی که با ناکارآمدی یا بی‌قانونی و یا هر علت دیگری، از مسیر نظام منحرف شوند، رهبری از آن جلوگیری می‌نماید و وظیفة خود را در هدایت عمومی و قوای کشور انجام می‌دهد.

تحلیل صحیح این موضوع و رابطة بین آرای مردم و حوزة عمل رهبری، رابطة بین مسئولان مختلف نظام و اختیارات رهبری، رابطة بین قانون اساسی و حضور و دخالت رهبری در ادارة امور کشور، در خنثی کردن و برگردان آثار ناشی از عملکرد مسئولان به حوزة ولیِّ‌فقیه و سوءاستفاده دشمنان از آن، بسیار مؤثر و مهم است. در این کتاب سعی شده تا مجموعه‌ای از عوامل و ملاک‌ها را که در رفتار و رویکرد ولیِّ‌فقیه نسبت به مسئولین و عملکرد آنان، دخالت دارند و رهبری نظام، هوشمندانه و با تقیّد به ضوابط شرعی و اخلاق متعالی اسلامی و شناخت نسبت به موقعیت‌ها و نظام بین‌المللی و با تکیه بر آنها، به هدایت نظام و پیشبرد آن به سوی اهداف تعیین شده و مقابله با بحران‌ها و توطئه‌ها پرداخته و می‌پردازند را بررسی و ارائه نماید.

در این کتاب استناد به دورة رهبری امام خمینی(ره) به عنوان مرجع و شاخص مورد توجه قرار گرفته است و دورة زعامت و رهبری امام خامنه‌ای که به فرمودة ایشان مو به مو، همان مشی و رویة امام خمینی(ره) دنبال شده است، به طور مشروح‌تر و مفصل‌تر بررسی شده است. در هر مورد که مصداق و نمونة روشن و غیرقابل‌خدشه‌ای وجود داشته، مورد توجه قرار گرفته و درحد نیاز به توضیح آن مصداق‌ها پرداخته شده است.

در این کتاب، ابتدا در سه فصل، بطور فشرده با مبانی حکومت اسلامی، احکام اولیه و ثانویه، مفهوم درست ولایت مطلقة فقیه و کارکردهای آن در نظام اسلامی، و منظومة فکری رهبریت نظام و ملاک‌ها و معیارهای شناخت این منظومه، آشنا می‌شویم تا بحث‌های بعدی کتاب براین پایه‌های اصلی، استوار شوند.

در ده فصل بعدی کتاب، در هر فصلی یکی از ملاک‌ها و شاخص‌های رفتاری و تأثیرگذار در تصمیم‌گیریها و اقدامات ولیِّ‌فقیه و رهبری نظام مورد بررسی قرار گرفته است و مصداق‌های هر کدام از آنها از تاریخ انقلاب بررسی و ارائه شده است. این سیزده فصل بر روی هم، نشان می‌دهند که چگونه و با چه نگاهی بایستی به مجموعة رفتارها و برخوردهای رهبریت نظام با مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نگریست و چه توقعاتی بجا و چه انتظاراتی نابجا است. کجاها امام و رهبری در امور دخالت کرده اند و چرا و در کجاها حتی با وجود  درخواست مسئولین ذیربط از دخالت خوداری نموده­اند.

نام کتاب برگرفته از جمله مهم و روشنگر رهبر معظم انقلاب است که فرمودند:

بعضی­ها خیال می­کنند که « ولایت مطلقه فقیه » که در قانون اساسی آمده، معنایش این است که رهبری مطلق العنان است و هر کاری که دلش بخواهد، می­تواند بکند! معنای ولایت مطلقه این نیست. رهبری بایستی مو به مو قوانین را اجرا کند و به آن احترام بگذارد.( بیانات در دیدار با استادان و  دانشجویان قزوین، 26 آذر1382).

این کتاب در قطع وزیری و 572 صفحه با قیمت40000 تومان منتشر شده است. کار پژوهش و تدوین این کتاب توسط گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت انجام گردیده است.

 

 

 

 

روشنفکران بر سر دو راهی، رجعت یا پیشرفت

تاریخ و تحلیل جامع حرکت روشنفکری در ایران و جهان در این کتاب از منظر و دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بررسی گردیده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بواسطة فعالیتهای گستردة خود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و حشر و نشر با نویسندگان و شاعران، و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دیدارهای رسمی و غیررسمی با اقشار دانشگاهی، نخبگان، شاعران و سایر گروههایی که صبغة روشنفکری دارند؛ شناخت جامعی از حرکت روشنفکری داشته و آن را در تحلیلی جامع ارائه نموده اند. روشنفکری در قبل از انقلاب اسلامی خصوصیاتی داشت که جلا آل احمد در کتاب «خدمت یا خیانت روشنفکران» به آنها اشاره می نماید . پس از انقلاب اسلامی، جز در برهه هایی خصوصاً اویل انقلاب، روشنفکری کوچ کرده از رژیم فاسد پهلوی به نظام مطهر جمهوری اسلامی، نتوانست با آرمانها و حرکت مردم در نظام دینی همراه شود.

شناخت نقاط تلاقی و افتراق روشنفکری دینی و مردمی جوشیده از انقلاب اسلامی و روشنفکری غیر دینی و بریدة از مردم و وابسته به مبانی فکری غربی، بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در بصیرت مردمی و شناخت جریانهای مدعی روشنفکری و مواضع آنان دارد.

در بخشی از این کتاب امام خامنه ای در توصیف ارتجاع روشنفکری و خصوصیات آنان می فرمایند:

از بعد از جنگ تلاشهای جدّی شروع شده، برای این که روشنفکری ایران را به همان حالت بیماری قبل از انقلاب برگردانند- برگشت به عقب، ارتجاع یعنی باز قهر کردن با مذهب، قهر کردن با بنیان های بومی، رو کردن به غرب، دلبستگی و وابستگی بی قید و شرط به غرب، پذیرفتن هر چه که از غرب از اروپا از آمریکا می آید، بزرگ شمردن هر آنچه که متعلق به بیگانه و حقیر شمردن هر آنچه که مربوط به خودی است؛ که در باطن خودش، تحقیر ملت ایران و تحقیر بنیان هایش را همراه دارد؛ من این را دارم مشاهده می کنم. 1377/2/22

این کتاب در 480 صفحه در 11 فصل و 12 پیوست این شناخت را فراهم می نماید. از ویژگیهای این کتاب، توضیحات نسبتاً مفصل و جامعی است که به صورت پاورقی در جهت معرفی و تشریح اشخاص و اتفاقات و جریانهایی است که رهبری از آنها در بیاناتشان ذکری به میان آورده اند. نکات تصریحی در پایان هر فصل، راهنمایی و جمع بندی خوبی برای مطالعه کنندگان فراهم می آورد. تصاویر لازم و متناسب برخی بحث­ها، از نقاط مثبت دیگر این کتاب است.

این کتاب با قیمت 40000تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

 

 

 

غرفه موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در بخش بزرگسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ( شبستان، راهرم 7 غرفه اول)